TÜRK PAMUĞUNDA YENİ BİR ADIM: “GMO FREE” (GDO’SUZ) STANDART

18 Haziran 2017, 12:28

TÜRK PAMUĞUNDA YENİ BİR ADIM: “GMO FREE” (GDO’SUZ) STANDART

Ulusal Pamuk Konseyi (UPK)’nin girişimleriyle gerçekleştirilen “GDO’suz Türk Pamuğu – GMO Free Turkish Cotton” etiketi geçtiğimiz günlerde kamuoyuna tanıtıldı.


Projeyle ilgili İzmir Ticaret Borsası Meclis Salonu'nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Ulusal Pamuk Konseyi Başkanı ve İzmir Ticaret Borsası Başkan Yardımcısı Barış Kocagöz, dünyada pamuk üretiminin % 70'inin GDO'lu tohumla yapıldığını, Türkiye'nin ise yasal sınırlama nedeniyle GDO'lu üretim yapamadığını ve dünyanın en büyük GDO'suz pamuk üreticisi olduğunu söyledi.

Pamukçu aleyhine bir durum yaratan bu konunun aslında bir fırsat olduğundan hareketle geçen yıl projeyi başlattıklarını dile getiren Kocagöz, ''İzmir Ticaret Borsası tarafından pamuk balyalarına yapıştırılmak üzere çırçır fabrikalarına 100 bin adet etiket gönderdik. Bu yıl Türkiye'deki diğer borsalara da etiket gönderdik. Projenin ikinci adımında tekstil ve konfeksiyon ürünleri için de uluslararası standartlar belirleyerek bir etiket hazırladık. Bugün tarladan ürüne GDO'suz zinciri tamamlayan ilk ürünle önemli bir adımı atıyoruz. Önder tekstil firmalarımızdan olan Bossa A.Ş tarafından üretilen kot pantolon ürünlerinde Control Union tarafından yapılan kontrol süreci sonrası sertifika süreci tamamlandı. Ürünlere ihracat pazarlarına gönderilmek üzere GMO Free etiketleri yerleştirildi. Bunun diğer firmalara da örnek olmasını bekliyoruz. Bundan sonraki yayılım hızı tekstil ve konfeksiyon sektörünün sahiplenmesine bağlıdır'' dedi.

Türkiye'nin 1,5 milyon ton GDO'suz pamuk üretme potansiyeli bulunduğuna dikkat çeken Kocagöz, GMO Free etiketinin uzun dönemde tüketici için tercih sebebi olacağını, bunun hem Türk markalarına hem pamuk üreticisine önemli faydalar sağlayacağını ifade etti.
 Kocagöz, “GMO Free etiketinin uluslararası pazarlarda tanıtımı için Ekonomi Bakanlığı'ndan ve Tarım Bakanlığı’ndan destek talebinde bulunacaklarını ve bundan böyle bu rekabet fırsatını diğer Türk tekstil firmalarının da kullanmasını gönülden dilediklerini.” Sözlerine ekledi.

Tekstilde çevreci yaklaşımları benimsediklerini, aynı zamanda ulusal değerlere de sahip çıkmak istediklerini ifade eden Erkanlı ise, şu bilgileri verdi: "Bizim beklentimiz GMO Free etiketinin fiyat avantajı yaratmasından ziyade Bossa olarak tekstile çevreci bakış açısına katkı sağlamasıdır. Kuzey Avrupa ülkeleri ve Amerika'da çevre bilinci yüksek ürünlere olan talep artıyor. Organik pamuk ve geri dönüştürülmüş pamuk bunlardan bir tanesi. GMO Free etiketi de bu anlamda ön plana çıkıyor. Bir de Türkiye'ye ait, özel bir avantaj olması ve uluslararası bir kuruluş tarafından sertifikalandırılmış olması Türk firmalarına dünya pazarında avantajlı kılacak.''

Kendi ürünlerimize sahip çıkarsak ülke adına marka değeri yaratırız. GDO'suz pamuk kullanmak bizim için yeni bir şey değil. Ama ilk kez sertifikalanıyor, belgeleniyor. Dünya arenasına ilk defa duyurma imkanımız oluyor. Bu adımı ilk biz atmışsak da Türkiye'de tüm tekstil kuruluşları ülkemiz adına el ele verecek ve bu değeri tüm dünya piyasalarına sunacaktır. Bu iş Türkiye'de markalaşmaya adaydır'' diyerek görüşlerini aktardı.

  Tematik Medya