HALSER SERGİSİNE KATILAN TÜRKTED ve ÜYELERİ BAYRAMPAŞA HALİ'NDE TÜRKİYE TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜ TEMSİL ETTİ!

18 Haziran 2017, 12:28

HALSER SERGİSİNE KATILAN TÜRKTED ve ÜYELERİ BAYRAMPAŞA HALİ'NDE TÜRKİYE TOHUMCULUK SEKTÖRÜNÜ TEMSİL ETTİ!

Türkiye yaş meyve ve sebze sektörü, 12-14 Mayıs 2011 tarihlerinde Bayrampaşa Toptancı Hali’nde düzenlenen İstanbul Yaş Meyve Sebze Pazarı, Üretim Girdileri, Paketleme, Lojistik, İhracat, Hal Sergisi’nde (HALSER) bir araya geldi.


Sebze tohumculuğunda faaliyet gösteren TÜRKTED üyesi 10 firmanın (AG Tohum, Antalya Tarım, Hazera Tohum, İstanbul Tarım, May-Agro, Multi Tarım, Nuhnems, Rito Tohumculuk, Sygenta Türkiye ve Yüksel Tohumculuk) yer aldığı bu etkinlikte açılan TÜRKTED standı da katılımcılar tarafından ziyaret edildi.

Bayrampaşa Hali’nde düzenlenen açılış töreninde konuşan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yalçıntaş, bu buluşmanın çok önemli olduğunu dile getirerek, bu sergi ile tarım sektörünün en önde gelen oyuncularının İstanbul'da olduğunu bildirdi.

Geçen yıl Türkiye'de 26 milyon ton sebze ile 16 milyon ton meyvenin üretildiğini dile getiren Yalçıntaş, "Türkiye'de yıldız sektörler var, otomobil tekstil gibi, ama mutlaka ve mutlaka, gerekli destekler verilerek tarım sektörü yıldız sektörler arasına girmelidir" dedi.

Dünya Haller Birliği Başkanı Torben Flinch ise Bayrampaşa Hali’ne gelerek, çok güzel işleyen ve gelişen bir hal gördüklerini kaydetti. Türkiye'de toptancı halleriyle ilgili iyi bir gelişme olduğuna işaret eden Flinch, dünyada artık son dönemde gıda güvenliği ve müşteri ilişkilerinin çok önemli bir hale geldiğini söyledi.

Flinch, Bayrampaşa Hali’nde çok yüksek kaliteli ürünleri gördüklerini anlatarak, "Ticari hacmin gelişmesi için yüksek kalitedeki ürünler çok çok önemli. Hal’in işleyişinden ve gelişmekte olan potansiyelinden çok etkilendim" dedi.

Türkiye Sebze Meyve Komisyoncuları Federasyonu (TÜSEMKOM) Başkanı Yüksel Tavşan da sebze ve meyvenin dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bir maliyet analizi ile pazara sunulmadığını, arz-talep dengesi ile satışa sunulduğunu anlattı. Tavşan, meyve ve sebzenin üretimi ve pazarlamasının Türkiye'de de zor olduğuna işaret ederek, standartlaşma ve markalaşmanın en büyük sorunları olduğunu kaydetti (daha fazla bilgi için tıklayın).

  Tematik Medya